
Je to s velkým zpožděním, ale budiž mi to prominuto. Rád bych se skoro po měsíci připojil k blahopřání řediteli Vojenského zpravodajství generálporučíkovi ing. Ondreji Páleníkovi, MBA za jeho studijní úspěchy:
Ředitel Vojenského zpravodajství generál PÁLENÍK úspěšně ukončil studium programu MBA (Master of Business Administration) a převzal dne 14. května 2010 při slavnostní promoci v Brně červený diplom udělený univerzitou Nottingham Trent University z Velké Británie. Příslušníci a občanští zaměstnanci Vojenského zpravodajství se připojili k blahopřání svému řediteli k získání nového titulu.
Je dobře, že tato informace si našla cestu na oficiální stránky Vojenského zpravodajství mezi tiskové zprávy o udělování medailí za misi v Afghánistánu příslušníkům 601. skupiny speciálních sil, či připomínku 65. výročí osvobození Československa. Studium MBA na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně je náročné nejenom finančně, ale i studijně. Proto se rád připojuji s gratulací k příslušníkům a občanským zaměstnancům Vojenského zpravodajství a přeji panu řediteli, aby nabyté teoretické i praktické znalosti mohl plně uplatnit ve prospěch Armády České republiky.




#1 Emil Frída 17. 6. 2010 - 04:44
Nahlédl jsem na stránky příslušného studia a nevím jestli je to studium fakt elitní nebo je to jenom prodej titulů. Tedy, jestli je k čemu vůbec gratulovat. Zaujaly mě zprávy z prosince 2008 (http://www.uk-mba.cz/co-se-u-nas-prave-deje/prosinec-2008.html) Je v nich nějaký generál Vavrinec. Nicméně když jsem procházel jména generálů jmenovaných vládou od roku 1993, nikdo takový tam nebyl! Jenom blázen by se představoval hodností nebo titulem, který nemá. Ke shlédnutí doporučuji fotku pana generála v absolventské čepičce. Přesto, jak jsem zjistil od známého, nějaký plk. Vavrinec pracuje na GŠ a je dokonce spolužákem generála Páleníka z vojenského gymnázia SNP v Banské Bystrici. Oběma prý tohle nákladné studium zaplatil kompletně stát. Pikantní je, že podle informací mého známého má „generál“ Vavrinec dlouhodobě na starosti plánování peněz v tzv. střednědobém plánu a je evidentní, že na sebe a svoje dávné přátele v této souvislosti nezapomíná. Vše se musí dobře naplánovat, i kdyby na provoz armády skutečně nebylo…:-)
#2 Poustnilisticka 17. 6. 2010 - 05:53
Můj příspěvek asi trochu rozdmychá vášně, ale nedá se nic dělat. Podle mého názoru je tento článek pěkně mimo. Ne že bych panu generálovi nepřál (nechť je mu přáno), ale nedomnívám se, že by tento virtuální prostor měl být věnovaný jeho vzdělávacím aktivitám. Bude se tu teď psát o každém generálovi nebo plukovníkovi a jejich případných studijních úspěších?
Nezlobte se na mě, ale tohle tak trochu smrdí jako šplhání nebo nevhodné zviditelňování.
Vím, že jsou to Vaše osobní stránky, ale myslím, že by jste se měl něčemu takovému do budoucna vyhnout, pokud nechcete, aby to tu ztratilo úroveň. Trošku mi ten článek připomněl Obranu lidu.
Pochopil bych kdyby jste napsal blahopřání nějakému řadovému vojákovi nebo důstojníkovi za absolvování prestižního kurzu nebo extra náročného výcviku apod., ale u generála se to podle mne nehodí. Nebo budete v rámci alespoň nějaké objektivity blahopřát i těm ostatním generálům a plukovníkům co si udělají nebo udělali MBA?
Co Vy na to pánové?
#3 Ivo 17. 6. 2010 - 08:33
1. Těžko hodnotit, zda je titul MBA udělovaný na ČVUT koupený či zasloužený, ale vzhledem k renomé ČVUT bych se přikláněl k té druhé variantě. Pokud bych uvažoval o zisku dalšího akademického titulu, byl by to právě MBA, nikoliv Dr. Stejně tak prozaicky se jistě rozhodoval i pan generál, jelikož jeho praktická využitelnost je pro jeho následnou práci neskonale větší.
2. Vhodnost nebo nevhodnost celého článku. Ne, že bych viděl Frantovi do hlavy, ale zkuste trochu číst mezi řádky. Až ho bude Franta za půl roku za rok linkovat pro svůj nový článek, možná mu to odpustíte.
#4 HedonistImp 17. 6. 2010 - 08:49
Ivo: Jedná se o MBA udělované na VUT, nikoli ČVUT. Když vidím některé tváře v Exam Board, tak mám také své pochybnosti o kvalitě tohoto titulu… Ne úplně košer MBA primátora Onderky raději ani nezmiňuji.
#5 soldato 17. 6. 2010 - 09:12
Tak nevím. Když jsem si tento krátký článek četl poprvé, myslel jsem si, že to Franta myslí asi ironicky. Pak že to myslí vážně. A teď tedy zase nevím…
#6 Šťoural 17. 6. 2010 - 11:04
Květina prozradí vše.
#7 Petos 17. 6. 2010 - 13:22
Kolik ma student PAlenik kreditu? Je na webu k videni jeho diplomka, nebo zaverecny projekt?Jaka byla jeho specializace v ramci postgradualu?
#8 HEDP 17. 6. 2010 - 14:37
To je kosatec ? Tak to vysvětluje vše …
#9 ota 17. 6. 2010 - 20:24
Tak v tomto případě si troufnu tvrdit, že smyslem článku skutečně nebylo blahopřát panu generálovi, spíše mě udivuje upřímnost původního článku na stránkách VZ. Nicméně doufám, že stejně málo příjemně je tímto typem vlezd..smu překvapen i příslušný adresát.
#10 ota 17. 6. 2010 - 20:25
Jinak ta kytka je narcis:)
#11 Poustnilisticka 17. 6. 2010 - 23:21
Pokud to bylo míněno ironicky, tak mi to trochu uniklo a pak nezbývá než souhlasit. Čekal jsem nějaké uvozovky nebo něco podobného. :-)
Jinak ten originální článek mi připomíná trošku styl Rudého práva a pěstování kultu osobnosti.
#12 Dušan Rovenský 18. 6. 2010 - 00:27
Pro poustnilisticku: …Příslušníci a občanští zaměstnanci Vojenského zpravodajství se připojili k blahopřání svému řediteli k získání nového titulu…
#13 Mirek Lipowski 18. 6. 2010 - 11:03
Sudium a titul MBA nejsou typem postgradualniho sudia. V pripade gen. Palenika se jedna o rozsirene vzdelani puvodne ziskaneho titulu socialisticekeho i dnes udelovaneho titulu Ing., coz je ekvivalent Master of Science v zapadnich zemich (predevsim v USA) i kdyz je jeho „vychodni podoba“ hodne vzdalena jeho „zapadni podobe“. Pan genaral tedy neabsolvoval zadne vyssi vzdelani, ale spise si rozsiril sve dosavadni vzdelani o jinou odbornost. Postgradualni studium znamena usili o ziskanani titulu PhD, o coz se v pripade gen. Palenika nejedna. Kazdopadne souhlasim s Frantou, ze si muzeme prat, aby ziskane poznatky pan gen. Palenik jednou i uplatnil v praxi, coz by CR urcite velmi prospelo. Take mam podezreni, ze se Franta snazi a podleza, aby se casem mohl stat prislnikem VZ a zalibil se gen. Palenikovi, protoze jinak neni mozne, aby tak opevoval verejne publikovani jeho studijnich uspechu na srtrankach VZ.
ML
#14 Petos 18. 6. 2010 - 13:19
Muze ML upresnit jaky je rozdil mezi „vychodni podobou“ a „zapadni podobou“ MSC nebo MBA, kdyz uz to nakousl?
Jinak MO povazuje absolvovani tohoto druhu kurzu za postgradual.
Podstatnou veci je, ze studium vybavi studenta nastroji k reseni zejmena nedostatecne strukturovanych problemu na zaklade prikladu z nedavne praxe. Spise se hodi pro absolventy VS s praxi 3-5 (do 10) let, ze kterych zamestnavatel vytezi nejvic.
Co si dava VZ na webovky je jejich vec. Nicmene kvalitu studenta lze laicky posoudit prectenim si jeho diplomky na netu.
#15 Emil Frída 18. 6. 2010 - 19:02
Domníval jsem, že čtenáři tohoto webu jsou inteligentnější, než je armádní průměr. Jak vidím, zklamal jsem se… Jinak je už legendární, že když zde gratulovaný narcis získal na hanácké vorošilovce titul gšt., tak nechal nastoupit svou 601. a sdělil jí, že získal tento „titul“, že bude vracet všechny dokumenty, u kterých nebude u jeho vojenské hodnosti připojeno gšt. – Předpokládám, že jeho práci lze najít v knihovně Univerzity obrany, stejně tak i práci, kterou obhajoval u „civilní verze gšt.“ V každém případě je velmi vzácné, když státní úředník dělá reklamu soukromému podniku a není to považováno za střet zájmů. No, on i Bedřich Raicin si myslel, že něco víc než jeho páni…
#16 HEDP 18. 6. 2010 - 20:25
To Ota
Ano, máte pravdu rozhodně je to narcis ……
díky za upozornění na mojí špatnou znalost květin který tady ,,rostou,, . .
Díky.
#17 František Šulc 18. 6. 2010 - 22:30
Když se udělá vtip, nemá se dovysvětlovat, protože se akorát tak zkazí. Tím se vždy řídím. Ale v tomto případě asi musím udělat výjimku, protože výše uvedený text vyvolal spoustu dohadů. A je možná fakt, že to ani moc humorné nebylo.
Takže, gratulace byla samozřejmě parodie na to, co se objevilo na stránkách VZ. A ano, květina je narcis, což měl být návod.
To, že si pan generál Páleník rozšiřuje vzdělání je chvályhodné. Každý profesionál by se měl neustále vzdělávat. Co toto úsilí zesměšňuje je ona óda na oficiálních stránkách, která jakoby vypadla z radostných výkřiků kolektivů v dekádách před rokem 1989. Jen jsem, možná trochu naivně, v posledních dvaceti letech doufal, že lidovým zdravicím odzvonilo.
Nemá zde smysl vést debatu o kvalitě dosaženého vzdělání pana generála bez toho, aby člověk viděl jeho práci, výsledky a ještě lépe činnost. Snadno, od stolu, se dá zpochybnit vzdělání téměř kohokoli. Zkrátka tyto debaty jsou slepá ulička. Není také rozdíl mezi „západním“ MBA a „východním“ MBA. Pokud se jedná skutečně o MBA, musejí se dodržovat určité standardy. Je však nutné si uvědomit, že tady, stejně jako na Západě (ale i dál na východě) mají MBA různou kvalitu, která vyplývá z různých požadavků na studium. Jsou MBA, které nestojí za zlámanou grešli a nemusí mít větší hodnotu, než některé diplomy z plzeňských práv. Jsou MBA, která se dají řadit k průměru a pak je pár těch, která by dostala v „crash testu“ pět hvězdiček. Navíc je důležité si uvědomit, že také záleží na každém člověku, jak se chce učit. Věřím, že někdo může proplout Harvardem a být nedotčený (to je nadsázka, podotýkám).
Pokud se podíváte na stránky MBA v Brně (http://www.uk-mba.cz/cena/) zjistíte, že za dva roky stojí cca 300 tisíc korun bez daně, což se dá považovat za průměr (Špičková MBA stojí mezi půl milionem až milionem, což v Česku – možná se pletu – nabízejí asi jen dvě instituce). Nároky v Brně jsou například sníženy tím, že výuka je v češtině a že pokud se podaří zajistit zahraničního lektora, je přednáška nepovinná (http://www.uk-mba.cz/mba-ve-zkratce.html). Nedovolil bych si však od stolu toto vzdělání hodnotit, pokud bych neměl v ruce jasný důkaz, že jde o „selanku“:
Pár otázek bych však měl – hradil si pan generál MBA ze svého? Pokud ano, kromě ironického pousmání nad ódou na stránkách VZ, nikomu do toho nic není. Pokud mu ale na to přispěl stát (daňový poplatník), pak bych se měl ptát proč, když maximální vzdělání, které „rozeznává“ státní správa je mgr.? Jak se tato nová kvalifikace projeví v práci pana generála pro stát? A konečně, lidé, kterým stát vzdělání zaplatí, jej „nahrazují“ závazkem prodloužení služby. Jak je to v tomto případě?
#18 Palos 22. 6. 2010 - 13:07
Na tu kvalitu vzdelani se Petos ptal.
Ta je totiz realne vyuzitelna u zamestnavatele, ktery vi, jak ji vyuzit a to nejenom vyhodnocovanim simulacnich modelu navratnosti investice (treba Crystal Ball).
Projit Harvardem nedotceny, byt v nadsazce, no nevim, ale profesori Harvardu, kteri mne na mem MBA meli si dali na zkouskach sakra zalezet a na prvni neproslo 52 procent z nas a zkousku z aplikovane statistiky jsem delal 9,5 hodiny online. Takze toto MBA v te dobe nebylo zadarmo.
Jinak taky gratulace, i kdyz od zamestnance VZ se ocekava spis ta schopnost jednat lsti a klamem.
#19 Palos 22. 6. 2010 - 13:41
Posledni prispevek autora clanku samozrejme chapu jako zaver celkem humorne diskuse.
#20 Bohuslav Pernica 22. 6. 2010 - 17:15
Omlouvám se, ale když jsem si přečetl zprávu, článek a komentáře, tak mi to skoro připadá, že ten, kdo tu zprávu na web VZ dal, to myslel taky humorně (a škodolibě). Osobně jsem zvědav, jestli se o této události objeví nějaká zmínka v příští výroční zprávě VZ. Když čte člověk mezi řádky a použije to, co si může přečíst o zásadách komunikace, tak se vlastně ocitají na jedné úrovni důležitosti ukončení studia ředitele VZ, vyhoštění ruských diplomatů a objevení čínských špionů. Člověk může mít zmaten, když se začne zamýšlet, co je vlastně větší úspěch této instituce.
#21 Winky 25. 6. 2010 - 20:51
Kdzž to tady tak čtu ,začínám zjišťovat ,že se lidi zabýváte raději hloupostma než abyste řešili podstatné věci! Místo urážení a pošťuchování pana gen. si raději podejte přihlášku na školu a studujte na MBA ať se nenudíte a nemáte roupy!!!
#22 Dan 16. 7. 2010 - 11:16
MBA studium není nejvyšší stupeň vzdělání v oblasti managementu!! Tímto titulem je DBA – doctor of bussiness administartion.Na stejné úrovni jako Phd.
DBA doktorát je orientován více do praxe než Phd.
Stupně vzdělání v managementu: bakalář- BBA
magistr- MBA
doktor – DBA
#23 Bohuslav Pernica 16. 7. 2010 - 17:42
To Dan: vzhledem k tomu, co se píše ISCED 1997 (http://www.unesco.org/education/information/nfsunesco/doc/isced_1997.htm), který řeší srovnatelnost vzdělávacích systémů, tak bych DBA nesrovnával s Ph.D. Obojí lze sice považovat za postgraduální vzdělání, B/M/D/BA je považováno za vzdělání manažerů uplatnitelné jen v oblasti managementu – fakticky něco jako naše vojenské gšt. Prostě nejde o univerzitní, ale profesní (další) vzdělání.